Vår historie

VÅR HISTORIE

Odd Molly is a Swedish clothing brand founded in 2002 with a vision of producing clothes that symbolize female strength, courage and love. Our garments are lovingly created and characterized by high quality, colors, patterns, natural materials and handmade details. The brand has taken inspiration from Molly, a woman who lived a bohemian skating life in Venice Beach in the 80's. Molly is brave, breaks conventions and follows her heart in whatever she does. She is humble and caring - she is a symbol of what Odd Molly represents. Odd Molly wants every woman to be her best self!





KJAPPE FAKTA

Stiftet i 2002
Hovedkvarter: Stockholm, Sverige
Oppført på Nasdaq OMX i 2010





SIDEN BEGYNNELSEN



2019

• Odd Molly launches an ambassador collaboration with the artists Neneh Cherry and Titiyo. Advertisements on the artists in this Spring's Tribute collection rolls in Stockholm's subways, at bus stops around Sweden and in several newspapers.
• February 7, Odd Molly opens a new store at NK, a high-end warehouse in Stockholm, Sweden.

2018

• The retail industry is changing and Odd Molly likewise. This year we have been working to strengthen our customer offering, user accessibility and further focus on digital sales.
• Jennie Högstedt Björk is appointed as Odd Molly´s new CEO in August 2018.
• Odd Molly continues to make ongoing changes and adjustments to the organization with the aim of optimizing processes and increasing efficiency. The profitability of the various sales channels is in focus and the company is working to adapt its presence in different markets based on conditions and potential.
• Odd Molly is the proud sponsor of the successful music festival Queens of Pop, which takes place in Helsingborg and in Uppsala. What distinguishes the festival is that it is only female artists who participate as for example Zara Larson, Icona Pop and Sarah Klang.
• Odd Molly initiates a successful collaboration with Heja Livet (a social network for women) and organizes a sailing trip with young female entrepreneurs to Greece.

2017

• 2017 will be a year when we take measures that costs in the short term, but which promotes the goals of strengthening our position in the Nordic region and expanding Odd Molly's lifestyle concept internationally.
• E-commerce drives growth.
• New product lines for underwear and baths have been developed, both of them were received very positively by our customers.

2016

• 3 nye butikker i Sverige, 1 ny butikk i Norge, 1 partnerbutikk i Bratislava og 3 partnerbutikker i Colorado, USA
• 11 nye butikker-i-butikker i Sverige og Norge
• Lansering av skokolleksjonen, vår første sportskolleksjon og undertøykolleksjon.

2015

• 4 nye butikker i Sverige, 1 ny butikk i Finland, 1 partnerbutikk i Praha, Tsjekkia
• 11 nye butikker-i-butikker i Sverige og Finland
• Lansering av vår hjemmekolleksjon, den fantastiske badetøykolleksjonen, regntøykolleksjonen og vår 100 % økologiske Daydream-kolleksjon

2014

• Tribute-kolleksjonen, våre mest eksklusive plagg, presenteres til nye markeder
• Flere åpninger av 3 butikker og 8 butikker-i-butikker i Sverige

2013

• Åpning av vår første butikk med et nytt butikkonsept og 3 butikker-i-butikker som et resultat av vår utvidelsesstrategi

2012

• Vi feirer 10-årsjubileum med vår største moteoppvisning noen gang under Stockholm Fashion Week

2008–2011

• Døpt Brand of the year 2007 av Det svenske handelsforbundet
• Karin Jimfelt-Ghatan vinner en prestisjefylt designpris, «Golden Button», som ble overrakt av magasinet Damernas Värld
• Åpning av vår første butikk – i Stockholm.
• Første reklamekampanje med Helena Christensen som Odd Mollys ansikt
• Odd Molly-aksjer blir oppført på NASDAQ OMX Stockholm 21. juni, 2010
• Best New Store of the Year Los Angeles, LA Magazine

2002–2007

• Selskapet ble grunnlagt av Karin Jimfelt-Ghatan, Per Holknekt og Christer Andersson
• Vinner den internasjonale baltiske moteprisen, Prêt-à-porter i Tyskland
• Åpner et kontor i Los Angeles og holder en moteoppvisning i Hollywood i USA
• Vinner Stockholm handelskammers Export Hermes Award for fremgangsrikt eksportsalg



Odd Molly er et merke med en hjerne, et hjerte og en bevissthet.

Odd Molly er også et kjærlig merkevare med høye ambisjoner, men fortsatt et merke som ikke tar seg selv for alvorlig. Odd Molly elsker å gi etter
for appetitten på mer, og er alltid himla nydelig mens hun gjør det.

Vi ønsker å tro at våre kunder, dere flotte kvinner, har de samme fete kjerneverdiene.

Vår feiring av alle kvinner over hele verden og vår måte å feire det vi elsker over alt. Menneskene, stedene og øyeblikkene som
har tatt oss dit vi er i dag.