Vår historie


Vår historie

Odd Molly ville ikke eksistere uten Molly. En skater-jente i Venice Beach på 80-tallet, som hadde mot til å frigjøre seg fra konvensjoner og følge sine egne drømmer, er inspirasjonen bak Odd Molly. Molly er imidlertid langt mer enn bare en del av vår historie; Molly er Odd Mollys sjel. Verdiene hennes gjenspeiles i alt vi gjør.

Odd Molly vil alltid være inspirert av Molly, samt kjempe for å ha flere Molly-er i verden.

Raske fakta
Stiftet i 2002
Ansatte: Omtrent 80 (per 30. september 2015)
Hovedkvarter: Stockholm, Sverige
Feltkontor: Santa Monica, USA
Oppført på Nasdaq OMX i 2010
Netto salg: EUR: 32 million (2014)

Siden begynnelsen
2002–2007
• Vinner International Baltic Fashion Awards Prêt-à-porter – Tyskland.
• Åpner et kontor i Los Angeles og holder en moteoppvisning i Hollywood i USA.
• Vinner Stockholm handelskammers Export Hermes Award for fremgangsrikt eksportsalg.

2008–2011
• Døpt Brand of the year 2007 av Det svenske handelsforbundet.
• Odd Molly Head of Design vinner en prestisjefylt designpris, «Golden Button», som ble overrakt av magasinet Damernas Värld.
• Åpner den første Odd Molly Boutique
• Første reklamekampanje med Helena Christensen som Odd Mollys ansikt.
• Odd Molly-aksjer blir oppført på NASDAQ OMX Stockholm juni 21, 2010.
• Vinner av Best New Store of the Year Los Angeles, LA Magazine.

2012–2014
• Feirer 10-årsjubileum med vår største moteoppvisning noen gang under Stockholm Fashion Week.
• Lanserer vår aller første hjemmekolleksjon, et første lite steg for å bli et fullt livsstilmerke.
• Åpner flere boutiques og shop-in-shops i Sverige og Tyskland som et resultat av vår ekspansjonsstrategi for detaljhandel.
• Lanserer vår første badetøykolleksjon.

2015
• Åpner boutiques i Sverige, Finland og Tsjekkia.
• Lanserer vår første kolleksjon laget av økologisk bomull, Daydreaming-kolleksjonen.
• Odd Molly ble rangert som nummer 1 på Allbrights prestisjetunge liste over kjønnsnøytrale selskaper i 2015.

Odd Mollys!
Odd Molly er et merke med en hjerne, et hjerte og en bevissthet.

Odd Molly er også et hengivent merke med høye ambisjoner,
fremdeles et merke som ikke vil ta seg selv altfor høytidelig.
Odd Molly-hjernen elsker å gi etter for sin appetitt på mer,
og samtidig være fordømt fabelaktig.

Vi ønsker å tro at våre kunder, flotte kvinner verden over,
har de samme kule kjerneverdiene.

Dette er vår måte å feire de tingene vi liker mest.
Folket, stedene og øyeblikkene er det som har brakt oss der vi er i dag.